Orai Vilnius

Žūklė per Pasaulio pabaigos dieną

IMG-20121221-00521Sinoptikams pranašaujant, kad Kalėdas sutiksime su pliusine temperatūra, suvokėme, kad pats laikas atidaryti žiemos žūklės sezoną.  Norėjosi ne tik pasimankštinti, bet ir kažką rimtesnio sugauti.

Portale zvejams.lt pasitarėme, kad pati geriausia vieta tokiai žūklei - Didelių žuvų tvenkinys, Punios miestelyje, Alytaus rajone, pas Kęstuti Arbačiauską. Susirašome ir gauname pakvietimą. Suplanuota žūklės diena - gruodžio devynioliktoji. Savaitgalį dangus  susimaišė su žeme. Sniegas, pūga, sniego liežuviai, užpustyti, nebepravažiuojami keliai. Tiesiog nuostabi gamtos įžanga į numatytą Pasaulio pabaigą.

Sniego prinešta ant tvenkinio tiek, kad ledas tapo pavojingas bet kuriam, kuris nutars ant jo užlipti. Šeimininkas įspėja mus, kad mes peržiūrėtumėme savo žūklės datą ir nukeltumėme žūklę į sekančią ar dar kitą dieną.

Vėl planuojame, derinamės. Kam darbai, kam kiti rūpesčiai ... Visuotinis sprendimas – žiemos žūklės sezonas atidaromas per Pasaulio pabaigos dieną.

Taip supuolė, kad diena prieš numatytą žvejų susitikimą, užpuolė darbai darbeliai ir namo parsivilkau jau po 22 valandos, tai susiruošti rytojaus dienai, neliko nei noro, nei jėgų. 2012-12-21 dieną, 4 ryto verčiuosi iš lovos visas apsimiegojęs. Čiumpu, kas po ranka ir kraunuosi į automobilį.  Įsimetu žieminės žūklės dėžę, kurią man asmeniškai padarė Stasys Jarašiūnas. Šašlykinę su malkomis, o kaip be jos, juk prie geros užkandos ir linksmiau kalbasi, ir išlekiu. Pirmas sustojimas Tauragėje. Toliau Kaunas ir galiausiai Punios tvenkinys.

IMGP0006

IMGP0005

Oras – ekstremalus žvejybai, Punios miestelyje tą dieną. Vėjas nors ir nestiprus (ir ačiū Dievui), bet prie minus penkiolikos laipsnių stingdė visas atviras kūno vietas. Fotoaparatas nepratęs, kad teks šalti, staigiai parodė, kad baterijos senka ir dar už kažkiek laiko – atsisakė draugauti. Gelbėjo ir vėl išmanusis telefonas.

IMGP0004

IMGP0016

Tik atvykę, apsitariame su tvenkinio savininku, kas kur kaip kimba. Ir einame link ledo. Pirmi gręžimai ir aišku, ledas tvirtas, galima drąsiai juo vaikščioti.

IMGP0007

IMGP0018

Vos užmetus meškerėles, du gražūs puskaršiai pradžiugino mus. Ir daugiau karšiai tą dieną mus nebedžiugino. Ko tik mes nebandėme ? Ir jauką įvairiausią pylėm ir keitėm masalą bei žūklės techniką – anei vienas.  Nekibo ir po valandos po pasišėrimo, ir nei ant avižėlės, ir nei ant plūdelės. Taip visada žūklėj būna. Atėjai užmetei, iškart sugavai, gali vyniotis meškeres ir eiti namo. Geros žvejybos nebus.

IMGP0008

IMGP0015

IMGP0013

Karšiams pasakius aiškų ne, nutarėme pereiti prie lydekų žūklės. Labai greitai prisigaudėm smulkmės ir pastatėme skritulius.

IMG-20121221-00511

IMG-20121221-00515

IMGP0019

Vasarą sužinojome, kad šiame tvenkinyje pilna didelių karpių, amūrų, lydekų, lynų, karosų, raudžių, karšių . Bet, kad čia yra ir gražių ešerių – net šeimininkui buvo naujiena. Nusitaikėme į juos. Ilgai jų ieškoti nereikėjo. Kibo jie ant visko. Avižėlė, balansyras buvo jiems nesvetima. Ir maži ir dideli džiugino mus. Pasitaikė ir gerų 100 – 250 gr ešerių. Kaip tokiam tvenkiniui, kuriame plaukioja didžiosios lydekos, tokie ešeriai turi rimtai pakovoti už vietą.

IMG-20121221-00525

IMG-20121221-00522

Nusivyniojo skritulys. Lekiame. Ogi nieko. Lydeka pajutusi pavojų, spjauna ešerį ir nuplaukia sau. Ešeriukas perkąstas. Perstatome iš naujo sistemėlę.

IMG-20121221-00512

IMGP0010

Kepame šašlykus. Kaip visuomet, taip ir dabar. Tik reikia kąsnį į burna dėtis. Ir tada – žuvys pradeda kibti. Vyniojasi skrituliai. Ir šį kartą viena mūsų. Tokia apie 4 – 5 kilogramus. Sverti nėra kada, nes laukia šaltis neatlėgęs. Šąla žuvys, o ypač lydekoms - akys. Tai yra labai pavojinga žuviai. Greita fotosesija ir visi garsu traukiame zazaizišką zvejams.lt dainą.

IMG-20121221-00529

Ant kito skritulio, tik tuščias liko trišakiukas. Įtariame, kad valas įšalo lede. Lydeka timptelėjo ir nerūpestingai nuplaukė su mūsų pasiūlyta raudike. O mums liko tik spėlioti, ką ne taip padarėme.

IMG-20121221-00526

IMG-20121221-00528

IMG-20121221-00527

Kaip pirma žvejyba per Pasaulio pabaigos dieną, manau, puiki. Žinoma trūko mūsų portalo zvejams.lt sielos Cingio (Vytas), bet jis dabar visus kviečia į stintų žūklę ant Kuršių Marių. Gal ir Jūs prisijungsite prie mūsų.

IMGP0009

IMGP0012

Perklausiau, Kęstučio, ar gali ir kiti žvejai atvykti žiemą pažvejoti ant Punios tvenkinio. Atsakymas teigiamas. Visi žvejai, kam nesvetima, sugavai – nusipaveikslavai ir paleidai, drąsiai važiuokite ant Punios tvenkinio žvejoti. Sugausite karšių, raudžių, ešerių, lydekų. O ir atstumai nesikandžioja - nuo Vilniaus ir Kauno vos 70 km, o nuo Alytaus dar mažiau.

IMG-20121221-00530

IMGP0020

P.S. dieną prieš mus, ant šio tvenkinio žvejojo „Šiandien Kimba“ laidos komanda.